Laptele de susan este o varianta foarte sanatoasa si nutritiva, precum si o alternativa benefica la laptele de vaca. De asemenea, este potrivit si pentru cei care sufera de intoleranta la lactoza. Printre beneficiile lui se numara aportul mare de calciu, magneziu, fier, zinc, fosfor, vitamina B si fibre, elemente indispensabile dietei zilnice.

deluxeporridge-604x910

  1. Se pune o ceasca de susan intr-un vas si se acopera cu apa. De preferat ar fi bine sa le lasi de seara pana a doua zi dimineata;
  2. Se scurg semintele de susan, se clatesc cu apa rece si se pun in blender cu apa. Ca si proportie, se recomanda ca la o parte de susan sa adaugi 2 parti de apa. Se amesteca pana in momentul in care se obtine o pasta fina;
  3. Se scurge laptele de susan pentru a-l separa de pulpa, cu ajutorul unui saculet special sau a unui tifon care se asaza pe un bol in care se toarna laptele. Se strange tifonul si se stoarce in bol pentru a putea aduna tot laptele obtinut;
  4. Lichidul ramas este laptele de susan propriu-zis pe care il vom face si mai gustos, dar si nutritiv! Urmeaza partea de indulcire care se face cu ajutorul a 4-5 curmale fara samburi, completate la gust de o lingura de ulei de cocos si un praf de sare (de preferat sare roz de Himalaya deoarece are un gust mai placut). Bineinteles, poti adauga orice alti indulcitori, cum ar fi sirop de agave, sirop de artar sau sirop de curmale. Optional, se poate adauga si pulbere proteica de canepa. Rastoarna laptele de susan obtinut inapoi in blender, adauga ingredientele de mai sus si amesteca din nou compozitia obtinuta pana se omogenizeaza.
  5. Daca laptele a iesit, prea gros se mai poate adauga apa.

Savureaza acest lapte vegetal in liniste, in fiecare dimineata!

Vei avea numai de castigat 🙂

wpid-20141201_195225