Consumul de fibre dietetice și cereale integrale a fost asociat dintotdeauna cu dietele de slăbit datorită rolului benefic pe care îl au în instalarea senzației de sațietate și scăderea în greutate.

Pe lângă contribuția pe care o au în menținerea siluetei, există un alt motiv, unul mult mai important, pentru care ar trebui să le introduci chiar de astăzi în regimul tău alimentar: potrivit unui studiu publicat pe 10 ianuarie 2019, un consum ridicat de fibre dietetice poate preveni instalarea mai multor tipuri de afecțiuni, printre care și cancerul colorectal (cancerul de colon și cel rectal).

Studiul condus de cercetătorii de la Universitatea Otago din Noua Zeelandă a analizat nu mai puțin de 185 de studii observaționale și 58 de studii clinice focusate pe impactul fibrelor dietetice și a cerealelor integrale asupra sănătății.

Pe baza acestor 243 de studii (conduse pe o perioadă de 40 de ani) a fost demonstrată o legătură directă între consumul ridicat de fibre dietetice și scăderea cu până la 30% a riscului de apariție a bolilor cardiovasculare, riscului de infarct, a diabetului de tip 2 sau chiar și a cancerului colorectal.

Având în vedere rezultatele acestui studiu amplu, Organizația Mondială a Sănătății va folosi datele obținute pentru a trasa noi recomandări în privința consumului ideal de fibre dietetice.

20 de alimente bogate în fibre dietetice

Una din cele mai simple modalități prin care putem crește aportul acestor nutrienți este prin introducerea în alimentația zilnică a fructelor, legumelor, cerealelor integrale și altor surse bogate în fibre dietetice, mai exact:

Paleta alimentelor bogate în fibre dietetice îți permite să combini și să creezi după bunul plac rețete delicioase și sănătoase, iar o parte dintre aceste alimente le găsești mereu pe vegis.ro.

Sursă 1

Sursă 2