Ovazul este unul dintre cele mai complexe alimente, deoarece contine carbohidrati cu absorbtie lenta din fibre, proteine, substante minerale si vitamine. Adaugand tarate de ovaz in dieta se poate mentine sub control si se pot chiar preveni afectiunile de acest gen. Taratele de ovaz sunt un aliment extrem de bogat in fibre ce micsoreaza nivelul de colesterol, protejeaza impotriva bolilor de inima, a diabetului, promoveaza un sistem digestiv sanatos si ajuta in pierderea kilogramelor.

poats

Avantaje:

Sanatatea sistemului digestiv
Introducerea cerealelor din tarate de ovaz in dieta imbunatateste functionarea sistemului digestiv si regleaza frecventa scaunelor atunci cand este combinata cu un consum adecvat de lichide.

Pierderea de kg suplimentare
Fenomenul este explicat de calitatea specifica acestora de a absorbi lichidele. Ovazul contine fibre solubile, care, odata ajunse in stomac, isi maresc de cateva ori volumul in contact cu apa. Astfel, actioneaza ca un burete, absorbind in drumul lor toxinele si grasimile nesanatoase. Gratie fibrelor solubile, ovazul confera rapid senzatia de satietate, senzatie care dureaza mult timp. De asemenea, dupa consumul de ovaz dispar poftele alimentare.

Scade riscul de cancer
Ovazul este un aliment ideal pentru persoanele care au un tranzit intestinal lent si o digestie inceata, deoarece imbunatateste ambele procese. De asemenea, ovazul scade riscul de cancer de colon, gratie fibrelor care in drumul lor absorb toxinele si substantele care ar putea produce tumori.
Scade nivelul de colesterol
Ovazul este recunoscut pentru capacitatea lui de a scadea nivelul de colesterol si de a preveni asimilarea altor grasimi nesanatoase in organism. Odata cu scaderea nivelului de colesterol scade si tensiunea arteriala, iar infundarea arterelor este impiedicata. Astfel, persoanele care consuma in mod regulat ovaz au sanse mari sa previna aparitia bolilor cardiovasculare.
Scade riscul de diabet zaharat de tip II
Un consum regulat de ovaz contribuie la scaderea riscului de diabet de tip II, deoarece fibrele solubile au o absorbtie lenta in sange si regleaza glicemia.

medium-oat-bran-140-honeyville-1
Alte avantaje ale consumului de tarate de ovaz sunt:
contribuie la absorbtia substantelor nutritive in intestinul subtire
– previne constipatia
– grabeste eliminarea enzimelor pancreatice
– mentin energia organismului la cote optime
– contribuie la tratarea sindromului de colon iritabil

Tarate de ovaz precum si produse ce contin ca ingrediente tarate de ovaz gasiti aici. 

firefox-crop-circle-3