Ce este spirulina?

Pulberea de spirulina provine dintr-o alga naturala (cyanobacteria) deosebit de bogata in nutrienti si proteine. Atunci cand este recoltata corect din bazine de apa necontaminate este una dintre cele mai potente surse disponibile de nutrienti. Este alcatuita in cea mai are parte din proteine si aminoacizi esentiali si este recomandata in mod special celor vegetarieni, datorita continutului ridicat de fier. Este consumata adesea si datorita continutului de vitamina B12, desi inca exista multe dezbateri pe acest subiect.

 Concentratia mare de proteine si fier o recomanda cu caldura in perioada sarcinii, dupa interventii chirurgicale sau oricand avem nevoie de o imunizare a organismului.

 Beneficii pentru sanatate

 Desi gustul nu este tocmai placut spirulina este plina de calitati : 

  • contine 65% proteine si aminoacizi esentiali inclusiv acidul gamalinoleic (GLA) recunoscuta pentru efectul antiinflamator
  • Spirulina contine Omega 3-6-9 ponderea cea mai mare fiind de Omega3 .
  • Este extrem de bogata in clorofila care ajuta la eliminarea toxinelor din sange si ajuta la intarirea sistemului imunitar
  • Are o concentratie mare de fier usor asimilabi,l fiind foarte buna in timpul sarcinii sau pentru anemie deoarece nu provoaca constipatie
  • Este o excelenta sursa de nutrienti conform Wikipedia: „ Spirulina contine vitaminele B1 (tiamina), B2(riboflavina), B3 (niacina), B6 (piridoxina), B9 (acid folic), vitamina C, vitamina D, vitamina A si vitamina E. Este de asemenea o buna sursa de potasiu, calciu, crom, cupru, fier si magneziu.
  • In urma testelor s-a demonstrat ca Spirulina are un nivel ORAC (Capacitate de absorbtie a Radicalilor de Oxygen) de peste 24,000, ceea ce este de 4 ori scorul ORAC al afinelor. Acest scor este folosit pentru a masura capacitatea antioxidanta si concentratia sa in diferite tipuri de alimente.
  • Spirulina este de asemenea incredibil de bogata in calciu, avand de 26 de ori mai mult calciu decat in lapte, fiind excelenta pentru copii, batrani si perioada sarcinii.
  • Unele studii au aratata ca spirulina este buna in cazul alergiilor sau reactiilor alergice.
  • Continutul de fosfor al spirulinei il fac ideal pentru regimul de remineralizare a dintilor
  • Unele dovezi arata ca spirulina lupta cu isotopii radioactivi facand-o folositoare in cazul expunerii la radioactivitate sau terapiei cu radiatii.
  • Proteinele din spirulina sunt foarte asimilabile avand o rata de utilizare intre 50-61%.
  • Spiulina poate contracara si elimina metalele grele din oraganism
  • Poate creste rata de ardere a grasimilor in timpul activitatii fizice

 Cum se poate lua:

Cand alegem Spirulina trebuie sa avem grija sa alegem una din surse organice, deoarece restul pot contine nitrati sau aditivi.

Se poate adauga la shake-urile zilnice sau luata ca supliment in timpul sarcinii. Cel mai bine este sa se administreze aproximativ 2 linguri pe zi in perioada de convalescenta, in timpul sarcinii sau expunerii la radiatii. Nu are un gust tocmai placut, dar este bine sa o amestecati cu apa si sa o beti direct desi multe persoane intalnesc dificultati in aceasta metoda.

 Va recomandam sa administrati aceasta alga minune o perioada de minim 2-3 luni de zile, sau de ce nu ca parte din dieta zilnica, deoarece veti avea numai de castigat.

Echipa Vegis.ro va recomanda Spirulina Pulbere Organica de la Naturya.

Spirulina pulbere - Beneficii

 Mult succes!