De câte ori nu ai auzit expresia: mănâncă pentru a avea energie? Hrana ne dă putere în fiecare zi, iar acest lucru se datorează, printre altele, şi vitaminei B12 (cobalamină) care contribuie la transformarea în energie a alimentelor pe care le consumăm. Asemenea altor vitamine, aceasta contribuie la buna funcţionare a organismului nostru, fiind un nutrient important pentru sănătate.

La ce ne ajuta vitamina B12? Care sunt simptomele ce indică un posibil deficit în corp şi cum putem soluţiona o astfel de situaţie? Află tot ce te interesează din rândurile următoare.

La ce ne ajuta vitamina B12?

  1. Furnizor de energie: ajută la transportul oxigenului în sânge, hrăneşte celulele şi transformă carbohidraţii din mâncare în glucoza pe care corpul nostru o foloseşte pentru a produce energie;
  2. Protector al inimii: menţine un nivel scăzut al homocisteinei, proteină care afectează arterele, creşte riscul de infarct şi poate duce la ateroscleroză;
  3. Previne anemia: vitamina B12 contribuie la formarea globulelor roşii în sânge, lipsa lor fiind principala cauză care duce la apariţia acestei afecţiuni;
  4. Contribuie la sănătatea şi sinteza ADN-ului: procesul de îmbătrânire apare atunci când celulele noastre încep să se uzeze şi nu se mai reproduc corect. Prin contribuţia pe care o aduce la reînnoirea celulară, acest nutrient ne păstrează celulele tinere;
  5. Menţine creierul sănătos prin protejarea celulelor nervoase şi formarea mielinei (teaca de mielină), înveliş care acoperă neuronii şi circuitele cerebrale.

Semnele carenţei de cobalamină

Lipsa vitaminei B12 în corp nu este la fel de comună precum carenţa altor vitamine sau nutrienţi. Motivul? În cazul unui aport nutriţional constant si echilibrat, organismul nostru are uimitoarea capacitate de a stoca necesarul acestui element nutritiv pe o perioadă de până la 5 ani.

Deficienţa de vitamina B12 se manifestă prin următoarele simptome:

  • oboseală;lipsa vitaminei B12
  • lipsa motivaţiei şi a energiei;
  • lipsa poftei de mâncare;
  • pierdere în greutate;
  • pierderi de memorie;
  • probleme de echilibru;
  • stări de confuzie;
  • depresie;
  • amorţeală în membre.

Alimente care conţin vitamina B12

Necesarul zilnic de B12 variază în funcţie de anumite aspecte (vârstă, de exemplu), doza zilnică recomandată fiind de 2.4 mcg (micrograme) la adulţi, respectiv 2.6 mcg în cazul femeilor însărcinate.

Surse naturale cu un conţinut bogat de B12 sunt:

  • ficatul de viţel;alimente vitamina B12
  • scoicile;
  • peşte, în special somonul;
  • carne de pasăre;
  • carne de miel;
  • brânzeturi;
  • ouă, lapte şi alte produse de origine animală;
  • soia;
  • Kombucha.

Persoanele care au deficit de vitamina B12 îşi pot asigura cantitatea necesară organismului prin administrarea unor suplimente cu diferite concentraţii, în funcţie de necesităţi.

Dacă te numeri printre acestea, consultă oferta de vitamina B12 de pe vegis.ro unde vei găsi atât suplimente sub formă de capsule, cât şi în stare lichidă.