În ciuda faptului că în cea mai frecventă afecțiune a inimii, boala coronariană (angină pectorală, infarct), ereditatea, sexul și vârsta joacă un rol important, numeroase studii au demonstrat că alimentația corectă, suplimentele adecvate și exercițiile fizice regulate pot schimba în mod semnificativ datele. Să vedem în ce mod…

Alimente care iubesc inima

Alimentația săraca, stresul excesiv, fumatul și sedentarismul sunt principalele cauze ale bolii coronariene. Pentru început deci, îmbunătățirea alimentației. O dietă bogată în fructe și legume, leguminoase, pește și cereale integrale constituie secretul pentru o inima sănătoasă. Mai precis, doamna Chanke ne propune să introducem în dieta noastră:

Fructe și legume proaspete. Acestea sunt bogate în vitamine și minerale cum ar fi potasiu, magneziu, calciu și antioxidanți, care ajută în general pentru sănătatea inimii.

Alimente bogate în grăsimi omega-3: Sardele, fructe uscate, somon, ton, semințe de in, ceai verde. Omega-3 reduc riscul de aritmii, protejează împotriva formării cheagurilor de sânge și reduc nivelul trigliceridelor.

Plante proaspete: Conferă gust și aromă și înlocuiesc sarea și grăsimile folosite la gătit. În special cimbrișorul și cimbrul sunt bogate în antioxidanți.

Vin roșu servit la masa principală. Resveratrolul și catehinele conținute în vinul roșu protejă endoteliul și cresc colesterolul “bun” (HDL). De asemenea, inhibă sinteza de endotelină – care contribuie la crearea plăcilor aterosclerotice în vasele sanguine.

Ulei de măsline extra-virgin: Este bogat în polifenoli, tocoferoli și grăsimi mononesaturate, care protejează vasele de sânge și reduc colesterolul “rău“ (LDL).

Portocale: Sunt bogate în pectină, antioxidanți și potasiu, care reduc colesterolul, reglează tensiunea și îmbunătățesc funcționarea endoteliului.

Leguminoase: Acestea sunt bogate în fibre solubile, care ajută la scăderea colesterolului.

Anghinarele: Sunt bogate în vitaminele A și C, calciu, fosfor, potasiu, au efect diuretic (detoxifiere și reducerea tensiunii arteriale), reduc colesterolul și combat ateroscleroza.

Legumele cu frunze verzi: Acestea conțin fibre, vitamina E și acid folic, care ajută la reducerea nivelului de homocisteina.

Susan/ tahini: Este bogat în aminoacizi polinesaturați și lignani, cu proprietăți antioxidante. Astfel, reduce LDL-colesterolul, oprește absorbția colesterolului în intestin și protejează vasele de sânge.

Usturoiul: Reduce colesterolul LDL și scade tensiunea arterială.

ulei de krill

Exerciții pentru inima noastră

Nu trebuie să uităm că inima este, de asemenea, un mușchi. Deci cu cât este mai „antrenată“, cu atât mai eficient funcționează. O inimă neantrenată este mai puțin capabilă să răspundă la o activitate intensă, spre deosebire de o inimă bine pregătită, care la fiecare bătaie trimite mai mult sânge către țesuturile organismului.

În acord cu specialista, cel mai bun exercițiu pentru inimă este gimnastica aerobică deoarece mărește durata și calitatea vieții și reduce mortalitatea la 43%1. Mai detaliat:

Mersul pe jos de cel puțin 3 ori/ săptamână, timp de 20-45 de minute, la pas sau mai rapid, este cel mai simplu și mai eficient mod de exercițiu pentru persoanele cu boli cardiovasculare.

Înotul: O modalitate alternativă de exercițiu, care relaxează inima. Datorită flotabilității se evită leziunile mușchilor și articulațiilor. Evitați totuși înotul de unul singur și înotul după masă.

Alergarea și bicicleta: Exerciții potrivite pentru persoanele la care nu au apărut probleme cardiovasculare, ideale pentru prevenire!

Suplimentele … inimii sănătoase

“Suplimente alimentare joacă un rol important pentru sănătatea inimii și ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare. Dacă boala s-a manifestat deja, tratamentul trebuie să se facă numai de un medic specialist. Nu vă așteptați ca un pacient cu insuficiență cardiacă să se trateze cu suplimente alimentare!” subliniază dna. Chanke. Ce ne ajută cu adevărat?

Omega-3, ulei de ficat de cod, E-EPA, ulei de krill: În doze mari reduc satisfăcător trigliceridele, cresc HDL și reduc colesterolul.

Drojdie de orez roșu: Reglează nivelele de colesterol și trigliceridele.

Q10: Tonifică inima și îmbunătățește producerea de energie la nivel celular.

L-carnitină: Maximalizează producția de energie celulară.

Fitosterolii: Protejează vasele.

Acidul folic: Reduce homocisteina.

Lecitina: Împiedică absorbția colesterolului în intestin

Magneziu: Reduce incidența aritmiilor

Super-alimente: Rodiile și coacăzele au acțiune antioxidantă

*Sursă: 1. Kujala UM1, Kaprio J, Sarna S, Koskenvuo M., Relationship of leisure-time physical activity and mortality: the Finnish twin cohort, JAMA. 1998 11 februarie, 279 (6): 440-4.

Cum să vă protejați inima

Renunțați la fumat

Urmați un regim alimentar echilibrat

Încercați să ajungeți aproape de greutatea normală

De 3-4 ori pe săptămână mergeți pe jos cu pași rapizi, timp de o jumătate de oră

Reduceți consumului de cofeină, sare și alcool

Combateți stresul, chiar și cu ajutorul unui specialist

MANUELA CHANKE –  Cardiolog specialist, Medic-dietetician

 

main_KRILL_SYSKEVASIA_30s_RO_2015_for_WEBAcizii graşi esenţiali Krill Omega 3 de la myelements

Krill-ul Euphasia Superba este una dintre cele mai mari biomase din lume. Krill-ul trăieşte în apele rece şi nepoluate ale Antarcticii şi se hrăneşte cu plancton.

Suplimentul nutritiv KRILL OMEGA 3 de la myelements furnizează ulei pur de la Krill-ul Antarctic Euphasia Superba care reprezintă o sursă naturală, bogată în omega-3 acizi graşi esenţiali sub forma de fosfolipide.

Caracteristica cheie a KRILL OMEGA3 este concentraţia ridicată a acizilor graşi omega-3 sub forma de fosfolipide, precum şi prezenţa antioxidantului puternic Astaxanthin. Formularea de mai sus contribuie la utilizarea directă a Krill Oil de corpul uman, maximizând beneficiile acestuia.

Beneficiile Krill Oil sunt numeroase, dovedite ştiinţific. Uleiul de krill poate reduce colesterolul mărit la adulţi, protejând sănătatea cardiovasculară, poate atenua simptomele sindromului premenstrual şi cele ale menopauzei, poate îmbunătăţi funcţiile cognitive şi poate ajuta la atenuarea simptomelor artritei şi a inflamaţiei.

Tot aşa este important de subliniat proprietăţile antioxidante ale uleiul de Krill datorate antioxidantului natural Astaxanthin. Astaxanthinul protejează uleiul de Krill de efectul oxidării şi măreşte rolul lui benefic prin combaterea radicalilor liberi din corp.

Suplimentul nutritiv KRILL OMEGA 3 de la myelements vine în formă de capsule mici gelatinoase moi de culoare roşie care pot fi primite ca supliment nutritiv pentru adulţi, 1 sau 2 capsule pe zi, preferabil în timpul mesei, sau după recomandarea mediului.