Laptele de susan este o varianta foarte sanatoasa si nutritiva precum si o alternativa benefica la laptele de vaca. De asemenea este potrivit si pentru cei care sufera de intoleranta la lactoza. Printre benefciile lui se numara aportul mare de calciu, magneziu,fier, zinc, fosfor, vitamina B si fibre elemente indispensabile dietei zilnice.

deluxeporridge-604x910

  1. Se pune o ceasca de susan intr-un vas si se acopera cu apa. De preferat ar fi bine sa le lasti de seara pana a doua zi dimineata
  2. Urmeaza partea de indulcire care se face cu ajutorul a 4-5 curmale uscate fara samburi, completate la gust de o lingura de ulei de cocos si un praf de sare (de preferat sare roz de Himalaya deoarece are un gust mai placut). Bineinteles puteti adauga orice alti indulcitori (sirop de agave) sau pulbere proteica de canepa etc.
  3. Se scurg semintele de susan si se clatesc cu apa rece, dupa care se pun in blender cu apa. Ca si proportie se recomanda ca la o parte de susan sa adaugati 2 parti de apa. Se amesteca cateva minute pana se faramiteaza bine semintele de susan.
  4. Pasul urmator presuspune scurgerea laptelui de susan pentru a separa laptele de pulpa.Se realizeaza cu ajutorul unui saculet special sau a unui tifon care se aseaza pe un bol in care se toarna apoi laptele. Se strange tifonul si se stoarce in bol pentru a putea aduna tot laptele obtinut.
  5. Lichidul ramas este laptele de susan propriu-zis pe care il vom face si mai gustos, dar si nutritiv. Se rastoarna la loc in blender, se adauga curmalele (daca sunt foarte uscate ar fi de preferat sa le inmuiati in prealabil), uleiul de cocos, praful de sare si daca vreti pulberea proteica de canepa. Se blenduiesc toate pana se faramiteaza bine curmalele. Daca laptele a iesit cumva prea gros se mai poate adauga apa.

Savurati acest lapte vegetal in liniste in fiecare dimineata!

Veti avea numai de castigat 🙂

wpid-20141201_195225