Sportivii de pretutindeni stiu ca nutritia potrivita este vitala pentru a face performanta si au inteles si de ce superalimentele sunt bune pentru antrenamente. Foarte multi sportivi profesionisti au ales sa introduca in alimentatia lor superalimentele, iar articolele despre maca, spirulina sau pudra proteica de canepa se gasesc acum in mod regulat in revistele destinate sportivilor. Superalimentele ne pot ajuta pe toti sa avem cele mai bune rezultate in urma antrenamentului nostru, iar mai jos iti prezint cateva sfaturi si idei despre acest subiect.

Proteine bogate in nutrienti!
Dietele si shake-urile bogate in proteine sunt vazute de catre atleti ca fiind esentiale in cresterea masei musculare si recuperarea muschilor in timpul si dupa antrenament, dar nu toate proteinele sunt la fel. Proteinele vegetale precum cele din spirulina sau canepa sunt digerate si absorbite mai repede decat proteinele de origine animala, cum este zerul. De asemenea, acestea sunt si pline de nutrienti, care se pierd in timpul antrenamentului. Tocmai de aceea, sportivii aleg proteinele din superalimente pentru a-si mari performantele.

Atunci cand faci exercitii fizice, muschii tai folosesc proteinele asimilate din dieta ta, pentru a se recupera. Pentru a-si creste forta, viteza si anduranta, atletii sunt nevoiti sa se antreneze suficient de intens pana ce muschii lor sunt fortati peste limita. Atunci cand muschii se vindeca, acestia vor fi mai puternici decat inainte. Antrenamentele pentru sportul de performanta consta in exercitii fizice suficient de intense incat sa dea o senzatie de arsura a muschilor in timpul exercitiilor si celebra febra musculara, care survine in ziua dupa antrenament. Dupa ce febra musculara s-a instalat, exercitiile fizice se executa intr-un ritm mai relaxat pentru cateva zile, pana ce muschii isi revin. Este unanim acceptat faptul ca luarea de proteine in timpul si dupa antrenamentele intense ajuta in vederea unei refaceri mai rapide. Totusi, consumul de proteine inainte de antrenament nu creste rata de recuperare sau imbunatatire a performantei.

Da un boost antrenamentului tau!
Tot mai multi sportivi recurg la varianta proteinelor vegetale in timpul si dupa antrenamente. De exemplu, spirulina este alimentul cu cele mai digerabile proteine. Spirulina de la Naturya contine 65g de proteine la fiecare 100g, fapt pentru care iti va mentine un nivel ridicat de proteine, dar iti aduce si un aport de vitamina B12, calciu, magneziu si fier. Si sa nu uitam si de Pudra Proteica de Canepa de la Naturya, care pe langa proteine, este incarcata cu Omega 3, fibre, calciu, fier si magneziu.

de ce superalimentele sunt bune pentru antrenamente

Alege fierul natural, nu cel sintetic!
Mentinerea unui nivel echilibrat de fier este esentiala pentru randamentul tau in sala de fitness. Corpul tau are nevoie de fier pentru a produce celulele rosii bogate in hemoglobina, care sunt responsabile cu transportarea oxigenului de la plamani catre muschi. Daca nivelul fierului din corp nu este cel optim, atunci exercitiile intense vor consuma din rezervele de fier din corp, ceea ce duce la senzatia de oboseala si slabiciune. Mentinerea unui nivel echilibrat de fier este foarte importanta pentru performanta din sala de sport, deoarece te va ajuta sa rezisti mai mult. Iar, daca la asta adaugi si un aport de proteine sanatoase, lucrurile merg ca pe roate.
Unele suplimente de fier pot fi foarte greu de digerat, in comparatie cu fierul din alimente. Asadar, superalimentele sunt un mod ideal, usor si delicios de a incorpora mai mult fier in dieta.
Interesant este ca Spirulina Naturya contine de 58 de ori mai mult fier decat spanacul crud – ia de aici Popeye!

Grasimile bune si importanta lor!
Ideea ca un sportiv trebuie sa consume un numar mai mare de carbohidrati este foarte des intalnita, insa aceasta este o conceptie gresita cu privire la dieta unui sportiv. Desi acest lucru este adevarat atunci cand ai nevoie de “explozii” scurte de energie, majoritatea dintre noi ne antrenam pentru mai mult decat un sprint. Asadar, cheia cresterii andurantei este sa te asiguri ca in dieta ta se regasesc grasimile potrivite, in special cele polinesaturate.
Avand o dieta bazata pe alimente cu absorbtie lenta ce contin grasimi sanatoase, ne putem asigura un nivel de energie optim pe durata intregii zile. O sursa grozava (si delicioasa) este cacaoa. Cacaoa este incredibil de bogata in acizii grasi Omega 3 (cei sanatosi). Ideea este ca avem nevoie de acesti acizi grasi din dieta, deoarece corpul nostru nu poate “fabrica” singur Omega 3.
O combinatie reusita si extrem de sanatoasa este Pudra Proteica de Canepa Naturya impreuna cu Miezul din Boabe de Cacao Naturya. Ambele sunt pline de acizi grasi Omega 3 si sunt o alternativa delicioasa de a aduce un aport de nutrienti in dieta ta.de ce superalimentele sunt bune pentru antrenamente
Fa pauze din cand in cand!
Odihna este vitala pentru a construi rezerve de energie, corpul nostru bazandu-se pe aceste rezerve in momente de criza. Gaseste-ti timp si pentru relaxare si ia o pauza de la stresul zilnic. Ofera-i corpului tau nutrientii de care are nevoie pentru a-ti mentine bateriile incarcate!