Auzim des vorbindu-se despre vitamine şi beneficiile acestora pentru corpul nostru. Dar, în egală măsură, şi mineralele joacă un rol la fel de important. Mineralele esenţiale pentru organism sunt următoarele: Calciu, Magneziu, Fier, Crom. 

Cromul funcționează în organismul nostru ca un micronutrient. Acesta are un rol esenţial în organism privind controlul zahărului din sânge. Există o foarte mică moleculă-semnal numită Cromodulină (LMWCr- Low-molecular-weight chromium-binding substance) ce se completează cu insulina și are rolul de a crește puterea semnalului pe care îl transmite, ajutând la scăderea glicemiei după mese. Această moleculă are, așadar, un rol metabolic specific, fiind un adjuvant atât pentru diabet, cât și pentru curele de slăbire. Cercetările în domeniu dovedesc faptul că deficitul de Crom din organism face ca glicemia să crească foarte mult (ceea ce înseamnă că ne îngrășăm și suntem predispuși la diabet), iar suplimentarea cu Crom îmbunătățește considerabil controlul glicemiei, chiar și la persoanele cu diabet zaharat.

Printre simptomele deficienţei de Crom se numără:

  • transpiraţie rece

  • ameţeală

  • iritabilitate

  • senzaţia de foame permanentă

  • mâini reci

  • somnolenţă

  • dependenţa de dulciuri

  • urinare frecventă

  • sete excesivă

Cromul încetinește pierderile de Calciu, deci poate fi de ajutor în prevenirea pierderii de masă osoasă la femeile aflate la menopauză. Femeile au nevoie de circa 20 de micrograme de Crom zilnic, cu oarecare variații în funcție de vârstă, iar bărbații de 30 de micrograme de Crom zilnic. Este greu de asimilat Cromul din alimente până la VNR recomandat, de aceea se recomandă suplimentarea prin surse naturale. Cele mai bune surse de Crom sunt: drojdia de bere proaspătă, fructele de mare, ficatul și alte organe, cerealele integrale și cartofii. Broccoli, varza, toate legumele cu frunze verzi, salată verde, ridichile și apa minerală sunt bune surse de Crom, iar alimentele „campioane” la acest capitol sunt roșiile, merele și ouăle. Un ou conține 26 de micrograme de Crom, în timp ce un măr are 36 de micrograme. Cromul se găsește în cantități mici și în lapte și derivatele din lapte. În fapt, din fiecare aliment ingerat omul poate asimila circa 1-2 micrograme de Crom, dar de notat este faptul că hrana procesată, făina rafinată și carnea prelucrată industrial nu mai conține Crom, acesta fiind oxidat în procesele de prelucrare.

Absența Cromului din alimentație crează foarte rapid carențe, dat fiind faptul că acesta nu se poate stoca în organism. Deficitul de Crom este unul din efectele consumului de alimente procesate industrial. Se crede că absența necesarului de Crom zilnic din alimentație este unul din factorii care duc la declanşarea diabetului, dar și un factor care predispune la obezitate și la grave tulburări de metabolism. Lipsa Cromului din alimentație este considerată responsabilă pentru declanșarea unor forme de psoriazis, de un nivel ridicat al trigliceridelor din sânge, și de hiperglicemie. Acneea la vârsta adultă și glaucomul sunt consecințe ale lipsei cronice de Crom.


Cromul în curele de slăbire:

Pofta de dulciuri sau mâncatul în exces pot indica deficienţe de Crom în organism. Acest deficit este în măsură să provoace o scădere a capacităţii corpului de a controla valorile glicemiei. Pot apărea, astfel scăderi bruşte ale glicemiei care pot fi responsabile de apariţia unor diferite simptome neplăcute, precum cefalee, oboseală, insomnie, labilitate emoţională, iritabilitate, tremurături sau vertij. Aceste simptome apar frecvent la câteva ore după masă, putând fi însotiţe şi de foame şi palpitaţii, ameţeli sau greaţă. Disconfortul atât de neplăcut, provocat de crizele de hipoglicemie, dispare de obicei după consumarea de dulciuri.
Multe persoane acuză foame spontană, nemotivată, chiar imediat după masă. Se ajunge astfel la un consum suplimentar de alimente de care organismul nu are, de fapt, nevoie. Pe termen lung acesta conduce automat la creşterea în greutate. Curele de slăbire riscă să accentueze deficitul de Crom, iar lipsa administrării necesarului de dulciuri atunci când apar primele simptome provocate de hipoglicemie duce la agravarea acestora. Organismul dispune însă de propriul său mecanism de reglare, dar are nevoie pentru aceasta de un aport echilibrat de substanţe nutritive şi, în particular, de Crom. Odată cu restabilirea aportului normal de Crom, corpul îşi reglează mai uşor glicemia şi scade pofta de dulciuri, iar simptomele amintite anterior dispar treptat.

Beneficii ale Cromului:

  • reduce hipertensiunea

  • reduce riscul de afecţiuni cardiace şi infarct

  • stimulează metabolismul

  • Banner_Cromreduce poftele alimentare

  • controlează foamea

  • protejează ADN-ul

  • controlează rezistenţa la insulină

  • previne depresia

  • măreşte performanţa atletică

Formula Crom Complex de la Herbagetica este cea mai eficientă formulă organică cu asimilare maximă a Cromului în organism.