Algă verde-albăstruie în formă de spirală la microscop, spirulina este unul dintre cele mai vechi organisme de pe pământ care se dezvoltă la suprafaţa lacurilor, îndeosebi cele cu apă dulce. Consumată încă de pe vremea aztecilor, aceasta aduce organismului o sursă completă de elemente nutritive, cele peste 280 de substanţe din compoziţie plasând-o în categoria aşa-numitelor superalimente.

Proprietăţi spirulină

Numărul mare de elemente conferă spirulinei proprietăţi remarcabile atât din punct de vedere nutritiv, cât mai ales terapeutic. Adevărată hrană pentru organism, aceasta asigură vitamine, minerale, proteine într-o cantitate mai mare decât carnea, enzime, acizi graşi, aminoacizi, oligoelemente, mai mult calciu în comparaţie cu laptele, clorofilă şi lista poate continua.

Pe de altă parte, spirulina are proprietăţi antioxidante, detoxifiante, antiinflamatorii şi antibacteriene ce o fac ideală pentru susţinerea sănătăţii şi prevenirea, respectiv tratarea mai multor afecţiuni.

Beneficii spirulină

Consumul spirulinei aduce organismului o serie largă de beneficii, beneficii dovedite prin numeroasele studii de specialitate conduse în acest sens.

Astfel, spirulina luptă împotriva alergiilor, combate anemia, detoxifică organismul, elimină radicalii liberi, menţine sănătatea oaselor, alină simptomele specifice menstruaţiei, protejează ficatul, tratează bolile hepatice, încetineşte procesul de îmbătrânire şi întăreşte sistemul imunitar.

Datorită conţinutului ridicat de beta-caroten, spirulina contribuie la îmbunătăţirea vederii şi preîntampinarea unor boli precum cataracta, glaucomul sau retinopatia. De asemenea, scade nivelul colesterolului din sânge, previne ateroscleroza şi în general bolile cardiovasculare, sporeşte rezistenţa la efort fizic, susţine performanţa intelectuală, păstrează aspectul plăcut al pielii şi ajută în curele de slăbire.

Spirulina: sfaturi în administrare

Asemenea altor suplimente alimentare, spirulina va fi administrată în primul rând conform indicaţiilor oferite de către un medic. În cazul comprimatelor, frecvenţa şi numărul se stabilesc având în vedere vârsta persoanei, concentraţia unei pastile şi scopul final (pentru întreţinere sau ca şi tratament curativ).

În ceea ce priveşte pulberea, de preferat este ca aceasta să fie amestecată cu apă, în caz contrar, cu sucuri naturale sau băuturi de tip smoothie, niciodată cu lichide fierbinţi. Gramajul recomandat per doză şi cantitatea zilnică variază de asemenea în funcţie de nevoi.

Vezi oferta completa de spirulina AICI.