Într-o lume cu un ritm alert, să-ţi păstrezi vitalitatea şi o stare generală de bine este mare lucru. Stilul de viaţă al omului modern este unul nociv pentru sănătate, iar la acest stil contribuie din plin stresul cotidian. O soluţie simplă pentru a face faţă stresului? Alocă-ţi timp pentru plimbări cât mai dese în natură sau bucură-te de remediile pe care aceasta ni le oferă. Planta Ashwagandha sau Ginseng-ul indian este una din soluţiile naturale şi eficiente prin care poţi combate aşa-numita boală a secolului 21 şi nu numai.

Ashwagandha: beneficii pentru sistemul nervos

Cu un rol important în medicina tradiţională indiană (ayurveda) şi multiple întrebuinţări, planta Ashwagandha este în primul rând un tonic pentru minte care, datorită proprietăţilor sale antidepresive şi antistres, ajută la îmbunătăţirea şi menţinerea sănătăţii mintale.

Capacitatea pe care o are în calmarea sistemului nervos şi faptul că susţine funcţionarea normală a acestuia sunt aspecte ce recomandă planta în tratarea migrenelor, eliberarea de stres, combaterea epuizării nervoase, a dificultăţilor de concentrare şi nu în ultimul rând, prevenirea unor boli degenerative ale creierului.

Alzheimer-ul şi boala Parkinson pot fi preîntâmpinate cu Ashwagandha întrucât planta are abilităţi foarte bune în stimularea producţiei de celule nervoase şi protejarea creierului de efectele dăunătoare ale mediului.

Ashwagandha: beneficii reale în tratarea insomniei

Alături de stresul cotidian de care vorbeam mai devreme, tulburările de somn reprezintă o altă consecinţă a stilului de viaţă haotic, specific zilelor în care trăim. Dacă suferi de insomnie, fă-ţi un obicei din a consuma înainte de culcare clasicul pahar cu lapte cald, “îmbunătăţit” însă cu o linguriţă de Ashwagandha pulbere şi, în funcţie de preferinţe, una de miere. Această combinaţie îţi va regla somnul, precum şi ciclurile de trezire.

Mai mult, planta este recomandată inclusiv persoanelor care au episoade de anxietate sau depresie, eficienţa ei echivalând cu cea a medicamentelor concepute pentru astfel de probleme.

Ashwagandha: alte beneficii pentru sănătate

Prin prisma beneficiilor menţionate, putem afirma fără reţinere faptul că planta Ashwagandha este aliatul nostru, al omului modern, cea care ne ajută să scăpăm de stres, ne revigorează mintea şi organismul, asigurându-ne în acelaşi timp sursa de energie de care avem nevoie peste zi.

De asemenea, aşa-numitul Ginseng indian poate fi utilizat şi în alte scopuri pe lângă cele amintite, cum ar fi:

– stimularea glandei tiroide;

– ca adjuvant în afecţiuni de natură cardiovasculară;

– tratarea afecţiunilor reumatologice;

– creşterea longevităţii şi amânarea procesului de îmbătrânire.

Lista de beneficii ale acestei plante-minune este una lungă însă, înainte de a începe administrarea ei este important să cunoşti câteva contraindicaţii.

Ashwagandha: contraindicaţii

La fel ca în cazul altor remedii naturiste, consumul de Ginseng indian este interzis femeilor însărcinate şi celor care alăptează, sau cel puţin administrarea plantei trebuie neapărat să fie însoţită de recomandarea unui medic.

Deşi este benefică în tratarea insomniei, a depresiei şi anxietăţii, Ashwagandha poate interacţiona cu medicaţia prescrisă de specialişti, consumul concomitent fiind astfel de evitat.

Ca şi sfat în administrare, începe cu o doză mică pe care ulterior o poţi creşte în mod treptat, însă ai grijă ca aceasta să nu depăşească valoarea maximă recomandată într-o zi (astfel de informaţii le vei găsi pe prospectul suplimentelor alimentare).

Întrucât are un gust amărui, pulberea din această plantă poate fi mixată în anumite lichide: ceai, lapte, chiar şi smoothie-uri pentru o aromă mai plăcută. În cazul unui consum excesiv, te poţi aştepta la stări de greaţă şi diaree, aşadar respectă întotdeauna dozele recomandate pentru a te bucura din plin de toate beneficiile oferite.

Fie că vrei să încerci Ashwagandha pulbere sau capsule, ambele variante le găseşti la un click distanţă pe vegis.ro!