Pentru cei care vor sa inlocuiasca ouale in deserturi, gustari, mancaruri sarate sau pentru perioada postului ne-am gandit sa va prezentam cateva variante:

Amidon de porumb sau faina de tapioca – 2 linguri înlocuiesc un ou, iar varianta asta e alegerea potrivită în special la creme şi piureuri.

Banană – o jumătate făcută piure echivalează un ou, la aluaturi dulci. Mai puteti opta pentru piure de dovleac, de mere, ori de prune la astfel de aluaturi, în special în prăjiturile pe care le preferati sa fie cu aromă de dovleac, prune, mere. Proportia este un sfert de cană înlocuieşte un ou.

apple-cider-vinegarBicarbonat de sodiu cu oţet de cidru/vin alb – câte o linguriţă din fiecare, însă nu amestecate. Bicarbonatul adăugat în ingredientele uscate din reţetă, iar oţetul în cele umede, totul omogenizat la sfârşit. Este ca şi cum ati fi folosit un ou in compozitie. Truc din perioada celui de-al doilea Război Mondial folosit la aluaturi de tartă, checuri, cozonac.

Tahini, pesmet, linte fiartă, pastă de roşii, piure de cartofi – 2 linguri înlocuiesc un ou în mâncărurile sărate, burgerii şi chiftelele care îl cer pentru închegarea tuturor ingredientelor.

Seminţe de in  – bogate în acizi graşi Omega 3 şi pline de fibre solubile, devin vâscoase în combinaţie cu apă. O lingură de seminţe de in măcinate şi 3 linguri de apă se transformă într-un amestec omogen numai bun în loc de ouă în brioşe, clătite, pâine integrală.

Tofu moale (silken tofu) – substituent bun al ouălor în aluaturi pufoase, dar şi în maioneză. Un sfert de cană de tofu cremos înlocuieşte un ou.

Agar-agar – o lingură dizolvată într-o lingură de apă şi lăsată la rece, apoi amestecată încă o dată înlocuieşte un albuş de ou.

Făină de soia – 2 linguri amestecate cu 1 lingură de apă, în locul unui ou la fursecuri, budinci, biscuiţi.

Chia-seeds1 Seminţe de chia – folosite la fel ca seminţele de in.

 Avocado – se poate prepara o maioneza excelenta din avocado blenduit bine cu putin ulei  de masline, lamaie si sare, eventual un pic de mustar. Dar atentie trebuie consumata  imediat ca sa nu oxideze. Este buna cu peste, legume crude sau fierte in cazul in care faceti  salata de boeuf vegana.

 Mult succes la preparare!