Sanatatea sistemului digestiv înseamnă să consumăm alimente care conțin nutrienții de care corpul nostru are nevoie, înseamnă să avem un stil de viață activ și de asemenea să gândim pozitiv. (da, gândurile negative, stresul și supărările interioare au deseori urmări precum tulburarea tranzitului intestinal, îmbolnăvirea colonului, etc).

Mai jos veți găsi 5 recomandări pentru sănătatea sistemului digestiv.

  1. Consumă zilnic alimente bogate în fibre

Potrivit Mariei Adams, medic dietician din SUA o dietă bogată în fibre si cereale integrale, legume, fructe si poate îmbunătăți considerabil sănătatea sistemului digestiv . ” O dietă bogată în fibre ajută la eliminarea alimentelor prin tractul digestiv și previne astfel constipația sau alte probleme digestive”, spune Maria Adams, adăugând că o dietă bogată în fibre poate ajuta sau trata diferite condiții digestive, cum ar fi diverticuloza, hemoroizi și sindromul de intestin iritabil. În plus, aceasta poate ajuta să atingă sau să mențină o greutate sănătoasă.

   2. Introdu probioticele în alimentația zilnică

Probioticele sunt bacterii sănătoase prezente în mod natural în tractul digestiv. “Acestea ajută la menținerea corpului sănătos prin combaterea efectelor unei diete sărace, antibioticelor și stresului”,  spune Adams. În plus, probiotice pot spori absorbția substanțelor nutritive, ajută la descompunerea lactozei , întărirea sistemul imunitar, și, eventual, ajută chiar la tratarea sindromului de colon iritabil. Se recomandă consumul zilnic de surse naturale de probiotice, cum ar fi chefirul, iaurtul cu puține grăsimi sau kombucha.

 3.  Hidratează-te în mod corespunzător

Corpul depinde de rezervele de apă pentru a supraviețui, iar apa reprezintă mai mult de jumătate din greutatea corpului nostru. Fiecare celulă, țesut sau organ are nevoie de apă pentru a funcționa la parametri optimi. De exemplu, corpul folosește apa ca să-și mențină temperatura, să înlăture deșeurile și sș lubrefieze articulațiile. Apa în principiu este esențială pentru o sănătate corespunzătoare. De asemena, hidratarea are un rol foarte important în sănătatea sistemului digestiv, deoarece apa din organism ajută la dizolvarea grăsimilor și a fibrelor solubile. 

Așadar, ai grijă să bei cei 2 litri de apă zilnic. Nu înlocui cu sucuri, nici naturale, nici cu acid.

4. Fii activ!

Fă sport regulat. Exercițiile fizice pot ajuta în menținerea unei greutăți normale, ceea ce se consideră un avantaj în menținerea sănătății digestive. Fă-ți un program zilnic de minim 30 de minute de exerciții și încearcă să mergi pe jos cât mai des. Sportul pune sângele în mișcare și ajută la eliminarea toxinelor

5.  Gândește pozitiv!

Un rol important în sănătatea sistemului digestiv îl are atitudinea pozitivă. Chiar dacă poate îți e greu să crezi, mai multe studii au demonstrat că stresul, gândurile rele și supărările au efect nociv asupra sistemului imunitar, iar în urma slăbirii acestuia, se pot dezvolta afecțiuni digestive.

Dacă ai nevoie de suplimente care să te ajute în menținerea unui sistem digestiv sănătos, găsești aici suplimente naturiste, remedii din plante și alimente recomandate.