Toamna si-a intrat deja in drepturi si odata cu venirea ei a inceput si sezonul racelilor. Odata cu incheierea verii, aerul devine mai uscat si mai aspru, vantul este mai rece iar temperatura scade treptat. Aceste schimbari sunt naturale, dar organismul nostru le resimte ai puternic, ceea ce poate avea consecinte neplacute asupra sanatatii noastre si a starii de spirit.

Cu toate acestea, toamna este sezonul potrivit pentru a ne hrani corpul cu legumele si fructele necesare pentru intarirea sistemului imunitar. Acum este momentul potrivit sa ajutam organismul cu alimente naturale si proaspete, bogate in vitamine, minerale, antioxidanti si alti nutrienti.

Asadar, trbuie sa ne pregatim de pe acum corpul pentru sezonul rece care va urma si un sistem imunitar bine consolidat va lupta eficient impotriva frigului, umiditatii si alimentelor sarace in nutrienti, pe care suntem nevoiti sa le consumam in perioadele reci.

Iata 5 pasi care te vor ajuta sa iti intaresti sistemul imunitar:

  1. Antioxidanti. Antioxidantii sunt o categorie de vitamine si ingrediente nutritive care ajuta organismul saantioxidant_sources scape de actiunea nociva a radicalilor liberi. Acestia, pe langa faptul ca intaresc imunitatea si cresc rezistenta la imbolnavire, scad riscul de boli cardiovasculare, boli neoplazice si incetinesc procesul de imbatranire. Resveratrolul e un antioxidant puternic obtinut din strugurii rosii, atat din fruct cat si din coaja. Statisticile spun ca este de 4-5 ori mai puternic decat beta-carotenul, de 50 de ori mai puternic decat Vitamina E si de 20 de ori mai puternic decat Vitamina C. Pe langa faptul ca intareste imunitatea organismului, ajuta la tratarea bolilor cardiovasculare, articulare, lupta impotriva afectiunilor alergice si inflamatorii, scade colesterolul si are efect antiaging.

  1. smoothieDetoxifierea. Odata cu venirea toamnei, este si vremea curateniei…din organism. Corpul trebuie curatat de toxine si astfel, sistemul imunitar este revitalizat si face fata schimbarilor de temperatura. Pentru a face o cura de detoxifiere poti alege cresterea aportului de fibre din dieta ta sau integrarea in dieta a plantelor cu efect laxativ si depurativ. Trebuie, de asemena, sa pui accentul pe legume si fructe consumate in stare proaspata sau sub forma de sucuri. Sugestia noastra e o cura de suc verde cu pulberea de iarba de grau de la Niavis, pe care o gasesti chiar aici.

  1. Aminoacizi. Glutamina actioneaza ca un combustibil pentru sistemul imunitar, fiind esentiala proliferarii limfotcitelor, aceasta ajutand la eliminarea toxinelor produse de organism in urma proceselor metabolice. Acest aminoacid ajuta functiile vitale ale organismului deoarece contine mai mult azot decat alti aminoacizi, avand astfel un rol de protectie in lupta contra infectiilor si de a stimula sistemul imunitar. Ia-ti portia de glutamina de la secom, pe care il gasesti aici.Vitamin-C-for-Yeast-Vaginitis

  1. Vitamine. Ia un supliment cu minerale si acestea te vor ajuta la restabilirea nivelului de substante nutritive din organismul tau, fiind un stimul pentru sistemul imunitar. Complexul de vitamine B sprijina sistemul nervos, reducand astfel starile de anxietate, stres si depresie. Vitamina C este poate cel mai important nutrient pentru sistemul imunitar, stimuland formare hormonilor suprarenali si a limfocitelor. Aceasta creste rezistenta la stres, asigura absorbtia fierului, intareste tesutul conjunctiv, oasele si dintii si reduce inflamatiile. Vegis sugereaza un complex de vitamine B pentru organismul tau pe care le gasesti aici sau vitamina c pe care o poti achizitiona de aici.

  1. Plante. Astragalusul este un remediu sigur pe termen lung pentru a-ti intari sistemul imunitar. Acesta genereaza celule anticancer in corp si protejeaza ficatul de toxine. De asemenea, echinacea stimuleaza raspunsul imun si creste numarul de limfocite. Consuma usturoi, pentru ca este eficient impotriva a 30 de tipuri de bacterii, virusuri, paraziti, avand proprietati antiinflamatorii si astringente, ciuperci Reishi si Shiitake, ginseng si orz, care contine germaniu. Daca alegi sa iti intaresti sistemul imunitar cu astragalus, iti propunem mai multe variante pe care le gasesti aici, iar daca preferi puterea echinaceei, o poti gasi aici.

Pe langa acesti 5 pasi, nu uita sa te odihnesti suficient, sa faci sport regulat, elimina stresul si consuma cat mai multe fructe si legume pe care toamna ni le daruieste cu generozitate!autumn-joy-desktop-background-527256